Sunday, August 31, 2014

SATU HARI DI HARI 31 OGOS


Aritok tek pengilan di Pusa, kazen kawen. So, ofkos nait sampan. Lpas makan apa indh semua, so aku pun raon2 di kpg. Bukan slalu sampei sitok nak. Tiba2, aku ternampak satu adegan 2 org miak laki dlm lingkungan umur 7 tahun brekot lari ketakutan sambil mbak kayu. Bila nya duak mlimpas aku, salah seorang pun berkata, "ada org ngepong nak nganok saya ngan kwn saya. Tlg anok nya CIKGU..." Bila nya sebut cikgu aku alu speechless.. lepas ya dari jauh aku nangga 5 org miak ppuan dlm lingkungan 7 tahun umur. sidak nya la yang ngepong 2 orang ya tek. Pas ya nak 2 orang ya tek alu lari. Aku pun trus bjalan menghampiri kumpulan miak ppuan ya tek. Sidak ppuan ya tek pun brembak kayu juak. Bila aku mlimpas sidak, semua polah mcm malu2 diam dan aku dgr sorg dari miak ppuan ya bbisik, "... Mcm cikgu urang yo.. sabar lok.." aku speechless lagi. Bila aku dah mlimpas sidak dan agak jauh dah, yaaa sidak ppuan ya alu brekot mcm gengster ngepong nak 2 orang tadik. Hahaha.. lucu jak.
Sekian sahaja cerita saya.

No comments:

Post a Comment