Sunday, August 24, 2014

SELAMAT BERHUJUNG MINGGU

Hari minggu. So biasalah Hari untuk berehat-rehat bagi mereka yang dah bertungkus lumus bekerja dari Isnin hingga Jumaat. Em.. hakikatnya aku sebenarnya tak tau nak tulis apa. Cuma semalam lepas pegi servis kereta aku sempat la menyempatkan diri pegi tengok movie. Cerita "LUCY". Bila tengok trailer memang curious jugak la nak tauk crita tu tentang apa. Overall, dari 5, aku boleh bagi 3 1/2 bintang untuk crita ni. Dari aspek jalan cerita, mudah nak faham cuma matlamatnya tak berapa nak jelas. LUCY ni tentang kisah seorang perempuan yang mampu menggunakan kemampuan akal fikiran hingga 100% selepas secara X sengaja dadah CPH4 yang diletakkan dalam perutnya terpecah. Dari segi logik dan keagaamaan, kena kuatkan iman skit. Sebab crita ni merungkai tentang asal usul kejadian semua yang ada di alam semesta ni yang digambarkan bermula dari satu sel. Apa2pun kena tgok sendiri la baru boleh rasa sronok nya. Lama2 aku tulis ni makin merapu pulak aku. Haha..

No comments:

Post a Comment