Monday, May 30, 2011

Cinema: KaraK

Hari ni sebenarnya ingatkan nak rileks2 je kat rumah, tapi abang bawak gi jalan2 tengok wayang. Hehehe.. Aku apa lagi, mesti la seronok. Heheh.. Tadi kami pegi Lotus Five Star Riverside tengok wayang kat situ. Ada 8 orang semuanya kami tadi, tapi kami tak tengok crita sama. Abang aku dengan anak dia sorang tengok Kung Fu Panda 2, kakak ipar aku dan 2 orang anak perempuan dia serta 2 orang adik perempuan dia pulak tengok Nur Kasih. Dan aku, hehehe.. Aku tengok KaraK sorang2. Motif aku pilih crita KaraK ialah sebab aku dah lama tak tengok cerita seram dan aku plan nak menjerit2 time tengok nanti. Muehehehe...

Saya bagi filem ini: 3 1/2 bintang

Emm... Not bad la filem ni. Tapi apa yang aku plan tak brapa nak menjadi la sebab agak kurang scene yang menyebabkan aku menjerit. Tapi secara keseluruhannya, filem ni bagus la dari aspek pengisiannya sebab memang betul2 menginsafkan.. Kenapa takut~~.. Kata kuat iman... Eeee.. mengerikan la hantu cakap mcm tu. Filem ni banyak bagi aku pengajaran dan buat refleksi diri (sentap nampak.. hahaha.. opps...) Dari segi efek, memang seram terutamanya hantu2nya. Tabik kat KRU sebab dah up sket la level filem2 seram Malaysia dari aspek teknikal tu. Jalan ceritanya mudah nak difahami, berkisarkan tentang sekumpulan remaja yang on the way nak pegi Kuantan. Diorang guna Jalan Karak yang lama, dan time odw tu ada la diorang jumpa beberapa benda sampaila diorang kemalangan.. Endingnya pun bagus sebab aku tak dapat nak agak dengan tepat dan unexpected skit. Kalau nak tau apa endingnya, gi tengok kat pawagam cepat. Berbaloi la filem ni untuk ditonton. Marilah kita sama2 sokong filem2 Malaysia. Peace :)

No comments:

Post a Comment