Saturday, August 24, 2013

MY FUTURE PLANNING

Tak nak percaya, tapi itulah hakikat. I'm already 25! Hahaha.. Bagi sesetengah org yang sebaya aku, ada yang dah tiga orang anak, tapi aku ada beratus-ratus anak, tapi anak murid la. hahaha... Sungguh cepat masa berlalu, tapi hidup tetap perlu diteruskan. Alhamdulillah, aku bersyukur sebab sekarang kehidupan aku boleh dikatakan stabil dari segenap aspek. Tapi itulah manusia, terkadang kita tak lepas dari rasa kurang puas dengan kurniaan Tuhan. Bukan aku tak bersyukur, tapi mungkin hingga pada satu tahap, kita perlu melakukan sesuatu untuk lebih memajukan diri. Sebagai contoh, sekarang aku dah sampai level ijazah, teringin juga nak meningkatkan diri untuk pergi ke level master. Tp aku rasa untuk masa terdekat ni, bukanlah masa yangsesuai untuk aku melakukan itu. Keinginan nak sambung blajar lagi tu ada, tp insya allah, mudah-mudahan akan tiba masa tu nanti. Sekarang ni, aku agak sibuk dgn tugas dan kerja kat sekolah. So aku kena pastikan yang aku kena betul2 mantap dan pandai nak bahagikan kerja ngan blajar, sebab aku tahu yang aku ni susah skit kalau nak fokus bnyk benda dalam satu masa. Hehe.. Kepada yang membaca blog ni, kalau ada la, marilah kita sama2 berdoa semoga aku akan berjaya jugak sambung study nanti. Amiin... Haha.. Oh ye, dua minggu lagi budak2 nak ambik UPSR. Tuhan je yang tahu betapa nebesnya cikgu nehh... aaaarghh.. hahaha.. This is my second year teaching english for year six. Last year, i managed to make 25 out of 29 students to pass their english paper, and as for this year, i do hope that all of my students will pass with flying colours. My advise to all of my students, the exam is just around the corner. Focus on doing lots of revision and exercises. I believe in all of you. 

No comments:

Post a Comment