Tuesday, June 14, 2011

Refleksi 15 Jun 2011

Tergerak hati nak menulis malam ni. Emm.. Lebih kurang seminggu lebih dah tak update sebab tak ada idea lagi nak menulis. Oh ya, selamat tinggal Akademi Fantasia. Starting tahun depan, dah tak ade dah tv show yang paling aku nanti-nanti ni bersiaran. Agak berkurangan la keterujaan tahunan aku.. Haha.. Apa jak la..
So, malam ni, aku nak story sikitla tentang feeling aku. Emm.. sebelum tu aku nak ucapkan tahniah kepada diri aku sendiri sebab aku dah menjadi semakin kurus dari biasanya. T T Nak dijadikan cerita, tadi aku pergi melawat ke sekolahku syurgaku A.K.A SMKA Matang. Ya Allah... Rindunya aku dengan sekolah. Lama dah tak menjejakkan kaki ke situ. Tapi tak sempat sangat nak bergambar. Almaklumla malu skit sbb tadi budak2 balik skolah dlm pukul 4 lebih. Terima kasih yang tidak terhingga kepada adik Afiq yang telah sudi bawa gi jalan-jalan sampai ke sekolah tadi. Selain tu, hari ni tadi dah enjoy2 jamming main keyboard ngan muslim, afiq dan izzul sambil makan pasta buatan mama Muslim yang sedap. Tq mak cik, sesungguhnya pasta itu sangat sedap sekali. hehe.. Eh, tukar topik pulak post aku ni... :P
Hmmm... Dalam hidup ni, mesti kita takkan lepas dari berhadapan dengan masalah dan cabaran hidup. So semestinya aku tak terkecuali la dari masalah dan cabaran serta dugaan hidup ni. Aku ni jenis yang susah sikit nak meluahkan apa yang aku rasa. Pendek cerita aku ni suka simpan dalam hati je la... Kadang2 tu memang menyebabkan aku rasa tertekan yang masih boleh dikawal lagi. Tapi tulah, cara terbaik untuk memberi kelegaan dari masalah ialah dengan meluahkannya, sama ada lisan atau guna penulisan macam yang aku tengah buat ni.. Emm.. So berbalik kepada main point. Tak lama lagi aku dah nak grad dan nak start kerja dah. Tapi secara dalamannya aku rasa macam aku tak bersedia lagi nak berhadapan dengan realiti kehidupan selepas habis belajar. Rasa macam persediaan belum mantap lagi, banyak lagi benda yang belum ready, fizikal dan mental. Aku rasa aku ni macam masih tak dapat nak berdikari sendiri, selalu je asyik bergantung pada orang lain. Sejujurnya, aku ni jenis yang tak suka nak begantung atau mengharapkan orang lain selalu. Tapi yalah kan, hidup kita ni tak dapat nak dijangkakan. Kekangan yang ada di sekeliling memaksa aku untuk selalu nak mengharapkan orang lain walaupun tanpa rela. Mungkin ada yang tak faham apa yang aku tulis, tapi itulah hakikatnya. Sebelum tu, aku nak berterima kasih kat semua orang di sekeliling aku yang selalu tolong aku tak kira time aku susah atau senang. Aku sangat2 menghargainya. AArrrrgghhh!!!! Susah la nak diungkapkan. Senang cerita macam ni la, aku rasa aku ni masih belum dapat membuat perancangan hidup. Jadi, aku rasa hidup aku macam kosong sebab matlamat yang jelas dalam hidup belum ada, tak teratur. So, baki masa yang ada ni lebih kurang dalam 6 bulan sebelum aku melangkah ke alam pekerjaan, aku harap aku akan dapat bersedia. Takut jugak sebenarnya sebab aku ni tak dapat nak buat keputusan sendiri sangat sebaba famili masih jadi penentu apa keputusan aku dalam apa jua hal yang aku buat. Tak tau la lepas kerja nanti macamana... Apa2pun aku doakan semoga aku tabah. Aku pun doakan semoga kawan2 aku tabah jugak... Aku pun dah tak tau apa yang aku taip, so better aku stop dulu, takut ada cerita2 merapu lain yang aku cerita kat sini. Tapi at least aku ada rasa sedikit kelegaan lepas taip semua ni..

No comments:

Post a Comment