Saturday, June 4, 2011

Cinema: Pirates of The Carribean - On Stranger Tides

Suatu hari tu, aku dapat mesej dari A (bukan nama sebenar.. Heheh..) Dia kata dia nak sangat tengok movie ni. So dia ajak la aku tengok skali ngan dia. Aku memang nak pegi, tapi apakan daya aku masih dibelenggu oleh keadaan kegawatan ekonomi yang tidak mengizinkan. Tapi, dia offer nak blanja aku. Huhu.. Rasa serba salah dibuatnya... Malu la kan perempuan belanja (kantoi A bukan nama sebenar tu seorang perempuan.. Hahaha.. :P) Emm.. Kesian tengok dia nak tengok, so aku setuju je la. (bukan ambil kesempatan k.. Nanti aku ada duit aku belanja dia balik.. :) So kami pegi la tengok movie ni kat Star Cineplex (tak dapat nak tengok kat The Spring sebab kami pegi naek bas.. So gi kat wayang area pasar Kuching je la.. ) :p Apa2pun, terima kasih kat A. kelak2 kmk gik spon ktk keh? hehe..

Saya bagi filem ini: 4.5/5 bintang

Dari awal sampai pengakhiran filem ni, aku memang rasa enjoy. Johnny Depp memang salah seorang pelakon yang aku suka tengok dia blakon. Sesape yang dah ikut series filem ni pasti takkan lepaskan peluang untuk tengok edisi yang ni kan sebab nak tau apa sambungan ceritanya. Aku suka watak mermaid, memang cantik la efek mermaid time ilang sisik bila takde dalam air. Selain tu, filem ni banyak selit komedi yang unexpected timingnya, berlaku secara natural dalam acting. Cuma mungkin action agak kurang sikit, tapi tak mencacatkan filem ni. Filem ni tetap best dan tak sabar nak tau apa sambungannya..

P/s: Time balik dari tengok citer ni la aku kantoi... Hahaha... Kantoi apa tu?? :P

No comments:

Post a Comment